نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1559
-
الف
+

فلم کارگردان ایرانی در بین دیدنی‌های نتفلیکس

کمپنی «نتفلیکس» اعلام کرده که فلم «جدایی نادر از سیمین» را به فهرست آثار درحال نشرش اضافه می کند.

در میان ۷۵ فلمی که نتفلیکس اعلام کرده به فهرست آثار در حال نشرش اضافه خواهد شد، نام فلم «جدایی نادر از سیمین»اصغر فرهادی نیز دیده می‌شود.

به گزارش آی فیلم2، کمپنی نتفیلیکس اعلام کرده در ماه مارس، مجموعه‌ای از کلاسیک‌های سینمایی، فلم‌ها و سریال‌های ماجراجویانه و عاشقانه را که مدت‌ها از سوی مخاطبانش، درخواست می‌شدند به مجموعه‌های در حال نشر اضافه خواهد کرد.

در میان حدود ۷۵ فلمی که نتفیلیکس اعلام کرده به فهرست آثار در حال نشرش اضافه خواهد شد، نام فلم کارگردان ایرانی، اصغر فرهادی، نیز دیده می‌شود.

نتفیلیکس «جدایی نادر از سیمین» را یکی از فلم‌هایی معرفی کرد که هر فردی باید ببیند؛ این فلم از ۱۵ ماه مارس به فهرست فلم‌های نتفیلیکس اضافه خواهد شد.

جدایی نادر از سیمین محصول سال ۲۰۱۱ و برنده‌ی اسکار بهترین فلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ است.

جدایی نادر از سیمین جایزه خرس طلایی بهترین فلم شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی  فلم برلین را نیز دریافت کرده است.

این فلم سینمایی علاوه بر دریافت جایزه خرس طلایی، ۲ جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این جشنواره آلمانی را نیز به خود اختصاص داده است.

لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی و مریلا زارعی در فیلم جدایی نادر از سیمین ایفای نقش کرده اند.

این فلم در ایران نیز ۴ سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) را از بیست و نهمین دوره جشنواره فلم فجر ایران دریافت کرد.

این فلم داستان زنی به نام «سیمین» را به تصویر می کشد که می‌خواهد به همراه همسرش نادر و دخترش ترمه از ایران برود و همه مقدمات این کار را فراهم کرده. اما نادر نمی‌خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد تنها رها کند. این اختلافات باعث می‌شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند و...

«پیمان معادی» «لیلا حاتمی»، «شهاب حسینی»، «ساره بیات» و «مریلا زارعی» از جمله بازیگران این فلم سینمایی هستند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر